„Boljom upravom do bržeg ekonomskog rasta“

U organizaciji UNDP-a i projekta „Boljom upravom do bržeg ekonomskog rasta“ (EGG2), 12. juna 2025. godine u UN House u Sarajevu održan je okrugli sto posvećen temi Unapređenja digitalnog i poduzetničkog obrazovanja u Bosni i Hercegovini. Ovaj događaj okupio je ključne aktere iz obrazovnog sektora, predstavnike međunarodnih organizacija, privatnog sektora i donosioce odluka, u namjeri da zajednički razmotre načine jačanja poduzetničkih i digitalnih kompetencija i vještina u školama u Bosni i Hercegovini, sa posebnim osvrtom na STEM obrazovanje.

Uvodno izlaganje održao je Adnan Husić, pomoćnik ministra u Ministarstvu civilnih poslova BiH, koji je predstavio pregled aktuelnog stanja u oblasti digitalnog i poduzetničkog obrazovanja, ističući važnost institucionalne koordinacije i sistemskog pristupa u ovom procesu.

U okviru prvog panela, posvećenog digitalnom obrazovanju, govorilo se o postojećim izazovima poput neujednačene infrastrukture, različitih nivoa digitalne pismenosti i potrebe za modernizacijom nastavnih sadržaja. Panel je ponudio i uvid u dobre prakse i inovativne pristupe koji se razvijaju unutar obrazovnog sistema BiH, a diskusiju su oblikovali stručnjaci poput Aide Salkić iz Pedagoškog zavoda Zenica, Sanje Kabil iz UNICEF-a, Damira Maglajlića iz udruženja Bit Alijansa, te Irme Behlulović, direktorice Srednje škole metalskih zanimanja iz Sarajeva. Razgovorom je moderirala Amra Kapo, profesorica Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, a zaključci su ukazali na hitnu potrebu ulaganja u digitalne kompetencije, ne samo učenika nego i nastavnika.

Drugi panel, koji je bio usmjeren na jačanje poduzetničkih vještina u školama, otvorio je prostor za diskusiju o tome koliko obrazovni sistem trenutno podržava razvoj poduzetničkog duha kod učenika i šta je potrebno da bi ta podrška bila dugoročna i održiva. Među panelistima bio je i predstavnik Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja u Kantonu Sarajevo, Edin Mujkanović, koji je iznio iskustva iz ovog kantona, naglasivši da se poduzetništvo ne uči samo kroz teoriju, već kroz praktične aktivnosti, projekte i timski rad.

Kroz inicijative poput osnivanja preduzetničkih klubova u osnovnim i srednjim školama, kao i kroz realizaciju Akademije za mlade preduzetnike, Institut je, kako je naglašeno, uspio da podstakne učenike da razmišljaju kreativno, rješavaju probleme, razvijaju ideje i prepoznaju prilike u svojoj zajednici. Istaknuta je i važnost kontinuirane podrške nastavnicima kroz stručna usavršavanja, jer bez osnaženog i motivisanog nastavnog kadra nema ni kvalitetnog poduzetničkog obrazovanja. U diskusiji su učestvovali i Ermin Dragolj iz Pedagoškog zavoda BPK te Senad Pašalić, direktor Zeničke razvojne agencije ZEDA, uz moderaciju profesora Ermina Cera.

Zaključci Okruglog stola snažno su potvrdili potrebu za međusektorskom saradnjom, inoviranjem nastavnih planova i programa, te uključivanjem učenika u stvarne životne i poslovne situacije već tokom školovanja. Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja Kantona Sarajevo će i dalje istrajno djelovati na osmišljavanju i unapređivanju obrazovnih politika koje poduzetništvo ne tretiraju kao pojedinačan predmet, već kao način razmišljanja i djelovanja koji prožima sve nivoe odgojno-obrazovnog sistema – s ciljem da svako dijete, na sva tri nivoa preduniverzitetskog obrazovanja, razvija inicijativnost, kreativnost i odgovornost kao temeljne životne vrijednosti.

Povezane vijesti

Prijavi korupciju