Godišnje planiranje i programiranje rada nastavnika, vještačka inteligencija i asistivna tehnologija: Ključne teme drugog dana seminara za direktorice i direktore škola Kantona Sarajevo

Drugog dana seminara za direktorice i direktore osnovnih i srednjih škola Kantona Sarajevo program je započeo realizacijom praktičnih radionica u grupama na temu efikasnog godišnjeg planiranja i programiranja rada nastavnika. Učesnici su analizirali postojeće pristupe, razmijenili iskustva iz svojih škola, identifikovali izazove te formulirali konkretne prijedloge za unapređenje ovog važnog segmenta rada. Fokus radionica bio je na suštinskom kvalitetu procesa planiranja, a njihov osnovni cilj bio je osnaživanje rukovodnog kadra za pedagoško liderstvo u školama. Radionice su realizirali predstavnici Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja Žaneta Džumhur, Azra Nizić, Stanislava Matić, Hatidža Šaljić, Damir Mušanović i Husein Miraščić.
U nastavku je održano nekoliko izuzetno zanimljivih i aktuelnih sesija s fokusom na inovacije u obrazovanju.
Predavanje na temu “Primjena vještačke inteligencije u nastavnom procesu” održao je doc. dr. Sead Delalić, Prirodno-matematički fakultet UNSA, koji je otvorio niz pitanja i mogućnosti koje AI nudi savremenom obrazovanju. Nakon njegovog izlaganja uslijedila je interaktivna panel-diskusija na kojoj su učestvovali profesori, učenici i predstavnici roditelja. U ime Vijeća roditelja Kantona Sarajevo, temu je iz perspektive roditelja komentarisao Dalibor Tanić, dok su učenici Faruk Hadžiabdić, Amer Bećarević, Imad Husić i Isak Radovanović podijelili svoja razmišljanja i zapažanja o sve prisutnijoj ulozi umjetne inteligencije u obrazovanju. Profesor Amir Karačić govorio je o konkretnim alatima koje nastavnici mogu koristiti kao podršku nastavnom procesu.
Zaključci panela su da je umjetna inteligencija vrijedan i koristan alat u obrazovanju, ali da ni u kojem slučaju ne može zamijeniti ulogu nastavnika.
Uvod u drugi panel dao je dr. sci. Selmir Hadžić predavanjem na temu “Asistivna tehnologija u funkciji unapređenja odgojno-obrazovnog procesa i kvalitete života osoba s invaliditetom”, osvrćući se na primjere tehnologije koja olakšava učenje i inkluziju.
Nakon toga, Nermina Usejnovski, predstavnica Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja, predstavila je rad pod nazivom “Vještačka inteligencija kao nastavno sredstvo i dio asistivne tehnologije”, ukazujući na konkretne primjere primjene u učionici.
Završni panel dana bio je posvećen praktičnoj primjeni asistivne tehnologije podržane vještačkom inteligencijom u učenju svakodnevnom životu, a u diskusiji su učestvovali dr. sci. Selmir Hadžić, Pedagoški fakultet UNSA, dr. Maja Srzić, JU Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja, prof. dr. Edin Mujkanović, JU Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja, Dragan Kecman, direktor JU Centar za slijepu i slabovidnu djecu i omladinu, i Vehid Hajduković, adaptor na Brajevom pismu u JU Centar za slijepu i slabovidnu djecu i omladinu.
Drugi dan seminara bio je obilježen inspirativnim izlaganjima, bogatim diskusijama i konkretnim primjerima primjene vještačke inteligencije i asistivnie tehnologije u obrazovnoj praksi. Učesnici su razgovarali o prednostima, mogućnostima, ali i izazovima koje ove inovacije donose u radu s djecom.

Povezane vijesti

Prijavi korupciju