Sektor za plan, analizu, pravna i opća pitanja
Sektor za plan, analizu, pravna i opća pitanja vrši stručne i s njima povezane poslove utvrđene Odlukom o osnivanju Javne ustanove Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja Kantona Sarajevo ("Službene novine Kantona Sarajevo”, broj 37/21), a koji poslovi se odnose na plan, analizu, pravna i opća pitanja. Poslovi Sektora uključuju, ali se ne ograničavaju, na opise poslova rukovodioca i radnika unutar sektora
Pomoćnik direktora za plan, analizu, pravna i opća pitanja
Opis poslova:
- pruža stručnu pomoć direktoru Instituta u rukovođenju istog i ostalim poslovima koji su mu povjereni,
- organizira, kordinira i kontroliše izvršenje poslova Sektora za plan, analizu, pravna i opća pitanja,
- razvija i priprema prijedlog rada Sektora za plan, analizu, pravna i opća pitanja,
- osmišljava projekte iz djelatnosti Sektora za plan, analizu, pravna i opća pitanja,
- analizira probleme u izvršenju radnih zadataka, pripremi smjernica i uputstava radnicima za ujednačavanje i primjene najbolje prakse,
- provodi kontinuiranu analizu potreba svih nivoa preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja te na temelju iste, razvija prijedlog plana za unapređenje,
- sarađuje sa institucijama u Bosni i Hercegovini i izvan nje, iz oblasti odgoja i obrazovanja, u primjeni dobre prakse,
- objedinjuje tromjesečne, polugodišnje i godišnje izvještaje o radu i informira direktora Instituta, o realizaciji utvrđenog plana Sektora za plan, analizu, pravna i opća pitanja,
- priprema materijale za realizaciju projektih aktivnosti, za članove tima i spoljne saradnike,
- planira, raspoređuje i prati rad saradnika u Sektoru za plan, analizu, pravna i opća pitanja Instituta i pruža organizacionu, stručnu pomoć, istim,
- razmatra i rješava pitanja Sektora za plan, analizu, pravna i opća pitanja,
- koordinira i učestvuje u radu timova i organa Instituta,
- učestvuje u izradi plana rada, u saradnji sa drugim sektorima Instituta,
- učestvuje u planu nacrta budžeta u saradnji sa drugim sektorima Instituta,
- daje prijedloge digitalizacije i unaprjeđenje iz svoga domena u skladu sa tokovima tehnike i tehnologije,
- odgovoran je za blagovremeno, zakonito i pravilno vršenje poslova iz svog djelokruga,
- obavlja i druge poslove i zadatke po nalogu direktora Instituta,
- redovno izvještava direktora Instituta o stanju i problemima u vršenju poslova iz nadležnosti sektora i predlaže poduzimanje adekvatnih mjera za rješavanje nastalih problema,
- odgovoran je za finansijski, materijalni i ljudski potencijal dodijeljen Sektoru.
Viši saradnik za pedagoške standarde i normative
Opis poslova:
- vrši praćenje, vrednovanje, unapređenje i razvoj svih nivoa preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja,
- razvija i predlaže metodologiju izrade Godišnjeg programa rada svih nivoa preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja i pruža stručnu podršku u izradi istih,
- provodi kvantitativne i kvalitativne analize Godišnjeg programa svih nivoa preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja, priprema izvještaj, informacije i druge stručne preporuke i smjernice za unapređenje istih,
- koordinira aktivanosti na kontroli izvršenja Godišnjeg plana rada svih nivoa preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja,
- analizira probleme koji se javljaju u realizaciji Godišnjeg programa rada svih nivoa preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja,
- učestvuje u pripremi, organizaciji i realizaciji sjednica stručnih aktiva direktora svih nivoa preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja,
- analizira postignuća učenika škola, na kraju I polugodišta (polugođa) i na kraju školske godine,
- koordinira aktivnosti na praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju kvaliteta rada odgojno-obrazovne ustanove, u odgojno obrazovnom procesu i psihosocijalnom razvoju učenika,
- predlaže i prati realizaciju strategije za sve nivoe preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja,
- razmatra i analizira međunarodne metodologije godišnjih programa rada za sve nivoe preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja,
- koordinira aktivnosti na pružanju stručne podrške u izradi godišnjih programa rada svih ustanova preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja,
- daje prijedloge digitalizacije i unaprjeđenje iz svoga domena u skladu sa tokovima tehnike i tehnologije,
- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i Odlukom o osnivanju Instituta,
- odgovoran je za blagovremeno, zakonito i pravilno vršenje poslova iz djelokruga svog rada,
- obavlja i druge poslove i zadatke po nalogu nadređenog i/ili direktora Instituta,
Viši saradnik za pravne poslove
Opis poslova:
- vrši izradu prednacrta, nacrta i prijedloga podzakonskih akata, kada se pojavljuje Institut, u izradi propisa, odnosno nadležno Ministarstvo, Upravni odbor Instituta,
- daje stručno mišljenje u saradnji sa sektorima po predmetu prema definisanom procesu,
- analizira, izrađuje izvještaje i predlaže zaključke i rješenja u saradnji sa drugim sektorima Instituta, a sve u svrhu poboljšanja i unapređenja procesa rada,
- prati provođenje i usklađivanje općih i pojedinačnih akata sa propisima iz djelatnosti rada Instituta,
- priprema i prati opće akte, ugovore i druge opće i pojedinačne akte, predlaže nacrte odluka o načinu realizacije pravnih i administrativnih poslova,
- kontroliše pripremu ugovora i njihovu realizaciju i priprema nacrte odluke o poduzimanju pravnih mjera,
- obavlja poslove iz oblasti imovinsko-pravnih poslova Instituta,
- realizuje proces javnih nabavki Instituta,
- koordinira poslove iz oblasti zaštite zaposlenika na radu u Institutu,
- učestvuje u rješavanju radnih, disciplinskih i drugih postupaka, po nalogu direktora Instituta,
- koordinira, osmišljava i uspostavlja sistem upravljanja rizicima, kao i sistem internih kontrola Instituta,
- upravlja poslovima personalne i kadrovske evidencije uposlenika Instituta,
- koordinira proces upošljavanja novih kadrova,
- priprema procese i odluke za sektore i pojedince iz ostvarivanja prava po i iz osnova radno-pravnih odnosa,
- vrši provođenje postupaka i sporova iz radno-pravnih odnosa,
- vrši provođenje postupaka u vezi sa sklapanjem i /ili otkazivanjem ugovora o radu,
- prati propise, priprema i izrađuje pojedinačne akte, koji se odnose na prava, obaveze i odgovornosti radnika iz radnog odnosa ili u vezi sa radnim odnosom Instituta,
- predlaže nacrte odluka o načinu realizacije pravnih, kadrovskih i administrativnih poslova Instituta,
- priprema i učestvuje u pripremi konkursa za prijem radnika,
- daje prijedloge digitalizacije i unaprjeđenje iz svoga domena u skladu sa tokovima tehnike i tehnologije,
- odgovoran je za blagovremeno, zakonito i pravilno vršenje poslova iz djelokruga svog rada,
- obavlja i druge poslove i zadatke po nalogu nadređenog i/ili direktora Instituta,
Viši saradnik za udžbenike
Opis poslova:
- prati pozitivne zakonske propise iz oblasti preduniverzitetskih nivoa obrazovanja, kao i pozitivne prakse iz Evropske unije i okruženja,
- prati zakone o autorskim i srodnim pravima, Zakon o udžbenicima u Kantona Sarajevo i druge propise te postupa po istim,
- po potrebi predlaže direktoru Instituta raspisivanje javnog oglasa za recenzente i lektore,
- direktno sarađuje sa izabranim lektorima i recenzentima, te pedagozima i psiholozima iz struke,
- u saradnji sa višim saradnikom za razvoj predmetnih kurikuluma, višim saradnikom za nastavne materijale radi na dopunama i izmjenama Zakona o udžbenicima u Kantonu Sarajevo,
- u saradnji sa višim saradnikom za razvoj predmetnih kurikuluma, višim saradnikom za nastavne materijale, radi na kreiranju sistematizacije i popisa postojećih udžbenika za sve nivoe preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja.
- radi na selekciji i revidiranju postojećih udžbenika,
- sarađuje sa odabranim autorima udžbenika,
- formira spisak udžbenika, usklađen sa kurikularnom reformom te u dogledno vrijeme pravi spisak za katalogizaciju svih udžbenika koji su prošli javni poziv i urađeni su po zadatim standardima,
- radi na izradi Kataloga aktuelnih udžbenika,
- ostvaruje kontakte i vrši potrebne radnje, a tiču se dobijanja ISBN broja, te ISSN broja,
- kontinuirano sarađuje i sa institutskom bibliotekom i e-bibliotekom, odnosno pomaže pri njenom formiranju,
- osmišljava i provodi javne rasprave ili ankete i prikuplja povratne informacije direktno sa terena od svih učesnika u odgojno-obrazovnom procesu.
- kontinuirano radi na unapređenju ovog sektora kroz sistematično, analitično i odgovorno poslovanje,
- predlaže mjere i priprema nacrte akata direktoru u svrhu optimalnog obavljanja djelatnosti Instituta za vrijeme trajanja izuzetnih i vanrednih okolnosti, kao i u slučaju da takve okolnosti neposredno predstoje (e.g. epidemija, pandemija, elementarne nepogode i sl.)
- daje prijedloge digitalizacije i unaprjeđenje iz svoga domena u skladu sa tokovima tehnike i tehnologije,
- odgovoran je za blagovremeno, zakonito i pravilno vršenje poslova iz djelokruga svog rada,
- obavlja i druge poslove i zadatke po nalogu nadređenog i/ili direktora Instituta,
- redovno izvještava pomoćnika direktora o stanju i problemima u vršenja poslova iz svoje nadležnosti i predlaže poduzimanje adekvatnih mjera s ciljem njihovog rješavanja.